Foto van de week | 08/08/’16

Weet jij wie deze rare snuiter is?

20160805-hazelnootboorder insect cathyphp macro

Titel
Ready to take off

Algemene info

  • waar: Antwerpen
  • wanneer: 05/08/’16
  • camera: Nikon D500
  • objectief: Tamron 90mm f/2.8

Ontwerp

Deze rare snuiter kwam ik tegen toen ik mijn moestuin aan het opkuisen was. Ik wist eerst niet wat ik zag, want had zo een insect nog nooit gezien. Na wat opzoekwerk, kwam ik op de naam: Hazelnootboorder. Het is een kever uit de snuitkeverfamilie. De ijtjes worden in een (de naam verraad het al) hazelnoot opgeborgen wanneer deze nog geen harde vruchtwand heeft. De larve boort zich dan door de vruchtwand. Je komt deze gaatjes wel eens tegen op hazelnoten.

Hieronder nog een extra foto. Klik om te vergroten.

Je kan me ook vinden op:

LinkedIn
 Werkaandemuur “Instagram” Werkaandemuur

8 thoughts on “Foto van de week | 08/08/’16

Geef een reactie

